Utmanad igen!

Har blivit utmanad av Lenislenis men det är först nu jag har tid att ta tag i den utmaningen.

Vilken bok läste du senast?
Jag håller just nu på att läsa det sista av Sjöjungfrun som Camilla Läckberg har skrivit.

Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?

Kvinnliga författare.


När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller tänker du "nu har jag en fjärdedel kvar", "en tredjedel", "hurra bara hälften kvar" ..

Jag tänker ex nu har jag bara hälften kvar.

Hur väljer du böcker du vill läsa?
Det blir oftast böcker av samma författare, så som LIza Marklund, Camilla Läckberg osv.

När blir en bok för lång?
När den känns tråkig och inte är lockande/spännande att läsa.


Läser du lika gärna på engelska som på svenska?

Nä, bara på svenska i stort sett.

Vilken bok blev du senast berörd av?
Liza Marklunds "Gömda" som är verklighetsbaserad.

Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig?

Nej, har jag väl börjat på en bok så ska jag slutföra dem oxå.

Vilken bok lämnade du senast?
Ingen aning.

Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla/lånar du ofta?
Deckare.

Rekommendera fem författare!

Liza Marklund, Camilla Läckberg, John Grisham, Åsa Larsson och Viveca Lärn.

Jag utmanar.....Som får berätta något om sina läsvanor.....och även alla andra som vill utmanas! Skriv gärna en kommentar så jag kan läsa vad Ni har skrivit!
Viveka
Maddiezen
Paradise


Idag låg ett paket och väntade när jag kom hem med mitt nya alfabet QK Jolly! Hoppas jag hinner testa det imorgon!



Kommentarer
Madeleine

Nu finns mina svar på bloggen...

2008-11-12 @ 21:32:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0