Scrap & Hobbys scrapmara i november 2011-del 1

I november var jag och några kompisar på Scrap & Hobbys fantastiska scrapmara, den är alltid lika välarrangerad och supertrevlig. Dagen bara springer iväg...

Den första utmaningen jag deltog i var att göra ett valfritt alster där man skapar allt från scratch. Men en måste-färg var blå. Jag scrappade ett gammalt foto på min morfar. Tim Holtz Gadget Gears passade att använda till fotot. Efter jag stansat ut dem smutsade jag ner dem med lite svart färg. 



Andra layouten jag gjorde på träffen skulle göras utifrån en skiss. Man skulle skvätta med stainflaskorna och färgerna som fick användas var vitt, svart, rosa, gul och turkos. Hittade mönstrade papper som legat länge men som jag inte har tyckt passat tidigare. Men till denna layouten och utmaningen passade de perfekt!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0