Scrapevent del 2 av 6...

Det anordnades kurser på Scrapeventet i Uddevalla, och en av kurserna jag deltog i hette "Layout The Color room". Här fick vi skapa en layout där vi skulle utgå från en skiss, samtidigt som vi skulle utgå från en viss färgpalett. Färgerna var gulorange, ljusblå, röd samt marinblå. Det ingick papper från Maja Design´s serie Skärgårdsliv som passade perfekt färgmässigt. Här skulle vi skapa med många lager, vilket inte är något jag brukar göra, så det var kul att utmana sig själv lite och försöka använda många olika lager papper. Jag använde det gulorange pappret som bas, vilket inte är en färg jag brukar skapa med, så här utmanade jag mig själv igen.
 
I förra inlägget var en utmaning att skapa ett kort som inte var fyrkantigt. En annan utmaning var att skapa en LO utifrån en skiss där man skulle använda minst 3 brads eller öljetter. De hjärtan jag använt var röda, men jag målade dem med vit akrylfärg så de skulle passa till layouten.

Stämplar: Panduro
Papper: Inkido samt ett papper jag inte vet märket på
 


Kommentarer
lenislenis

Visst är det kul att utmana sig själv och kurserna på Scrapeventet var ju ett ypperligt tillfälle! Så många kuliga kurser att gå. Har ju sett båda LOarna live och de är så fina båda två.
Älskar regndansen, den är så fyndig o stilren. SolnedgånsLOn är så fin och en bit ifrån vad du brukar göra ;) men ÄNDÅ kan man se att du är mamma till den! Jag tycker det är så häftigt! Bra foto du hittade till papperen, tycker solnedgången passar bra ihop med dem!

2012-10-05 @ 21:37:53
URL: http://lenislenis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0