Gammal kärlek...

Tredje bidraget till Scraplagrets påskcrop är till utmaning 3 - One Layer Page (LO). I denna utmaning skulle vi skapa en onelayer layout som går ut på att man bara använder sitt foto och ett enda bakgrundspapper. Allt annat skapas med hjälp av olika tekniker och färger. Jag har ett 9* album och till det scrappar jag gamla foton på olika släktingar. Idag blev det ett gammalt svartvitt foto på min mormor och morfar. Jag gillar att hålla det ganska enkelt, och eftersom det är en lite mindre layout så tycker jag inte alltid att det behövs så mycket. Less is more!
 
Jag började att skära till ett vitt cardstock till 9*. Sen duttade jag med distress ink (Fired brick) på Primas mask. När det var klart plockade jag fram mina nya Tim Holtz stämplar och till dem använde jag en brun distress ink (Vintage Photo). Dessa stämplar passade perfekt till detta alster. Sen dammade jag av några foamstamps och stämplade med brun akrylfärg (MM´s - Chocolate) dit titeln "Kärlek" och slutligen satte jag fast fotot.
Färger: Distress Ink (Vintage Photo, Fired Brick), akrylfärg (chocolate)
Övrigt: Foamstamps, Tim Holtz stämplar, mask (Prima)


Kommentarer
Ullis/LillBlomman

Åhhh vad häftigt att ha n sådan fin bild! stilren och fin sida! Tack för att du ville vara med! Kram!

2013-04-01 @ 20:15:22
URL: http://www.lillblommanskapar.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0